Mobile Vet – Clinica si Farmacie Veterinara
februarie 15, 2022Risotto cu bacon si sparanghel
februarie 15, 2022Mercedes – scurta istorie
«… Istoria Mercedes-Benz aparține unor oameni care s-au dedicat unui vis al mobilității absolute. Astfel, alături de Carl și Bertha Benz, personalități precum Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, Emil Jellinek și fiica sa Mercedes au jucat un rol major în povestea de succes numită Mercedes-Benz. »
Creatorii automobilului
Gottlieb Daimler şi Karl Benz
În anii 1880, când Gottlieb Daimler şi Karl Benz au inventat, independent unul faţă de celălalt, motorul de viteză mare şi automobilul, aceştia au pus bazele transportului motorizat privat. Cu ajutorul partenerilor şi al susţinătorilor financiari, cei doi ingineri şi-au continuat în particular munca de dezvoltare în cadrul propriilor companii. În octombrie 1883, Benz a înfiinţat Benz & Co. în oraşul Mannheim; Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a fost înfiinţată în noiembrie 1890 în oraşul Cannstatt.
Ambele companii îşi propuseseră să creeze o marcă memorabilă, care să confere produselor aferente atât distincţie cât şi familiaritate. Iniţial, au ales ca propriile nume – Benz şi Daimler – să reprezinte originea şi calitatea motoarelor şi autovehiculelor pe care le fabricau. Mai târziu, în timp ce marca Benz & Cie. nu s-a modificat (deşi roata dinţată ce înconjura numele Benz în 1903 a fost înlocuită cu o coroană de lauri), la începutul noului veac produsele DMG apăreau sub denumirea comercială de Mercedes.
Primii paşi
Împreună cu omul de afaceri Max Rose şi reprezentantul comercial Friedrich Wilhelm Esslinger, Karl Benz a întemeiat Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik (denumită după 1899 Benz & Cie.) ca societate comercială publică.
Numărul de angajaţi ai companiei a crescut rapid la 25 şi au fost eliberate autorizaţii pentru construirea de motoare pe benzină. Fiind în sfârşit în siguranţă din punct de vedere financiar, Benz putea acum să îşi concentreze întreaga energie asupra dezvoltării de motoare auto. Pentru aceasta, a început cu proiectarea unui autovehicul universal în care să integreze motorul său pe benzină în patru timpi. Pe de altă parte, rivalul său, Daimler, şi-a integrat primul motor într-o caleaşcă. În 1886, lui Karl Benz i-a fost acordat un brevet pentru autovehiculul său, acesta prezentând publicului primul „Benz Patent-Motorwagen” (autovehicul Benz patentat).
Între 1885 şi 1887 au fost produse trei versiuni ale autovehiculului cu trei roţi: modelul nr. 1 a fost prezentat de către Benz Muzeului German în 1906; se presupune că modelul nr. 2 a fost modificat şi reconstruit de mai multe ori, iar modelul nr. 3, care era prevăzut cu roţi cu spiţe din lemn, a fost condus de Bertha Benz în cadrul primei călătorii pe distanţă lungă în 1888.
Datorită cererii tot mai mari pentru motoarele staţionare, Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik a reuşit să se mute într-o unitate de producţie mai mare. După sosirea noilor parteneri, Friedrich von Fischer şi Julius Ganß, în 1890, Rheinische Gasmotoren-Fabrik a devenit al doilea producător de motoare din Germania. În 1893, Karl Benz a introdus în industria auto sistemul de direcţie cu fuzete. În 1896, acesta a dezvoltat de asemenea motorul „contra”, predecesorul motorului orizontal cu cilindri opuşi.
Anii de început
Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a fost înfiinţată oficial în 1890, în urma atestării notariale de la Stuttgart. Acest lucru a confirmat aprobarea pentru invenţiile asociate companiei Daimler. La data de 14 martie, Gottlieb Daimler, Max Duttenhofer şi Wilhelm Lorenz încheiaseră un contract preliminar.
În octombrie 1894, Gottlieb Daimler a părăsit temporar compania DMG şi a renunţat oficial la partea sa. Împreună cu Wilhelm Maybach, acesta s-a dedicat dezvoltării suplimentare a autovehiculului în grădina dezafectată a Hotelului Hermann din Cannstatt.
DMG a construit primul camion din lume în 1896. Autovehiculul a fost livrat în Marea Britanie.
În 1900, DMG şi Jellinek au încheiat un contract în Nisa privind comercializarea şi distribuţia de autovehicule şi motoare Daimler. S-a convenit de asemenea „să se dezvolte un nou tip de motor care să aibă denumirea Daimler-Mercedes”. Pseudonimul „Mercedes” ales de Jellinek deoarece acesta era numele fiicei sale a devenit astfel, pentru prima dată, denumirea unei mărci. În aceeaşi lună, în aprilie, Jellinek a comandat 36 de autovehicule de la Cannstatt la un preţ total de 550.000 de mărci de aur.
În 1902, compania Motorfahrzeug – und Motoren-fabrik Berlin AG din Marienfelde a fost preluată de DMG, ceea ce a reprezentat o fuziune importantă pentru acea vreme. În 1903 au fost create noi unităţi de producţie în Untertürkheim (Stuttgart) şi sediul central al companiei a fost mutat de la Cannstatt la Untertürkheim.
În 1907, Inginerul Proiectant Şef Wilhelm Maybach a părăsit compania Daimler-Motoren-Gesellschaft. Succesorul său în fruntea biroului de proiectare şi conducere tehnică a fost Paul Daimler.
După război, atât DMG, cât şi Benz & Cie. au fost afectate de criza economică. Era necesară diversificarea şi, ca urmare, în Untertürkheim, pe lângă autovehicule, au fost produse şi maşini de scris.
În cadrul unei adunări extraordinare a acţionarilor din 1922, Daimler-Motoren-Gesellschaft a hotărât să îşi mute sediul principal de la Untertürkheim la Berlin, din motive fiscale.
Situaţia economică dificilă şi numărul ridicat de producători auto de pe piaţă au făcut ca parteneriatele să devină o necesitate. În 1924, companiile Daimler şi Benz lucrau deja împreună în cadrul unei societăţi mixte ce oferea autovehicule sub denumirea de „Mercedes-Benz”.
În 1923, Ferdinand Porsche a preluat de la Paul Daimler postul de şef al biroului de proiectare DMG.
În 1924, Benz & Cie. şi Daimler-Motoren-Gesellschaft au fuzionat, devenind o societate mixtă. Activităţile comerciale comune pentru mărcile „Mercedes” şi „Benz” au fost preluate de către nou-înfiinţata companie Mercedes-Benz Automobil GmbH.
Primul Mercedes
Momentele magice ale unei legende
La 5 august 1888, Bertha Benz, în vârstă de 39 de ani, a condus de la Mannheim la Pforzheim cu fiii săi Richard și Eugen, de treisprezece, respectiv cincisprezece ani, într-un Model III, fără să-i spună soțului și fără permisiunea autorităților, devenind astfel prima persoană care a condus un automobil pe o distanță semnificativă. Înainte de această călătorie istorică, antrenările motorizate erau doar încercări foarte scurte, revenind la punctul de origine, făcute cu ajutorul mecanicilor. Urmând urmele vagoanelor, acest tur de pionierat a acoperit o distanță unică de aproximativ 106 km (66 mi).
Deși scopul aparent al călătoriei a fost să-și viziteze mama, Bertha Benz a avut alte motive – să-i demonstreze soțului ei, care nu reușise să ia în considerare în mod adecvat comercializarea invenției sale, că automobilul în care amândoi au investit foarte mult va deveni un succes financiar, odată ce s-a dovedit a fi util publicului larg; şi să-i dea soţului ei încrederea că construcţiile lui au viitor.
Emblema
În iunie 1926, cei mai vechi doi fabricanti DMG si Benz& Cie. s-au unit pentru a forma Daimler-Benz AG. A fost creat un nou logo al mărcii, care a incorporat elementele cheie ale emblemei anterioare: steaua în trei colţuri.
Perioada de după primul război mondial a fost afectată grav de inflaţie şi o scădere a vânzărilor – în special pentru bunurile de lux cum ar fi autoturismele – şi au avut un mare impact asupra industriei germane de automobile. Numai mărcile puternice ale companiilor stabile din punct de vedere financiar au reuşit să supravieţuiască, dar au fost forţate să fuzioneze. Concurenţi de ani de zile, DMG şi Benz & Cie au fuzionat la începutul anului 1924 pentru a rămâne competitivi în ceea ce priveşte design-ul precum şi în privinţa producţiei, cumpărăturilor, vânzărilor şi reclamei.
În această perioadă cele două companii au creat frecvent reclame utilizând mărci înregistrate diferite. Doi ani mai târziu, în iunie 1926, cele două companii au fuzionat şi au format Daimler-Benz AG.
Un nou logo al mărcii cuprinzand elementele cheie ale mărcii anterioare a fost creat: renumitei stele în trei colţuri a Daimler-Motoren-Gesellschaft i-a fost alăturat cuvintele “Mercedes” şi “Benz”, ambele înconjurate cu o ghirlandă de laur.
Chiar şi astăzi, această marcă înregistrată, care a fost uşor modificată de-a lungul deceniilor, continuă să fie folosită pentru autovehiculele Mercedes-Benz. Steaua în trei colţuri a devenit un simbol universal pentru calitate şi siguranţă, iar numele Mercedes-Benz este asociat cu tradiţia şi inovaţia, cu viitorul autoturismului în întreaga lume.
articol preluat de pe site-ul https://sites.google.com/
Reportaj realizat cu sprijinul:
Casa Auto Vâlcea – Centru autorizat de vânzări și service Mercedes Benz