Inițierea tinerilor în lumea vinului cu Ana Maria Aparastei – Grupul de Firme Cotnari

Tigaia cu Fructe de Mare
noiembrie 12, 2021

Inițierea tinerilor în lumea vinului cu Ana Maria Aparastei – Grupul de Firme Cotnari

Inițierea tinerilor în lumea vinului.

Lumea vinului este cu siguranță una fascinantă, plină de mister și odată intrat în ea vrei să afli mai mult, să încerci mai mult și să îți dai seama ce face un vin să fie deosebit, cum poți să îl deguști corect și să îl combini cu preparatele potrivite pentru a-l desăvârși. În ultimii ani, observăm un nou trend în ceea ce privește consumul de vin, și anume, interesul crescut al tinerilor pentru acestă nișă.
Aceasta este și povestea unei tinere ce s-a alăturat anul acesta departamentului de marketing din cadrul Cramelor Cotnari, brand ce comercializează produse din portofoliul Cotnari și al Casei de Vinuri Cotnari.
Să facem cunoștință cu Ana-Maria Apărăștei, o tânără proaspăt inițiată în tainele vinului, membră a grupului de firme Cotnari.

Reporter: De ce ai ales domeniul vinului și de ce Cotnari?

Ana: Pasiunea mea pentru vin ”a venit mâncând”, dacă pot să îi spun așa. Cu ceva timp în urmă am dobândit o afinitate pentru vinurile bune, mi se par fascinante, cu atât de multe valențe și nuanțe, însă totul a căpătat un sens mai profund odată cu intrarea mea în echipa Cotnari. Și să vă răspund și la cealaltă întrebare, am ales Cotnari pentru toată istoria din spate, dar și pentru felul în care au reușit să se adapteze printre cei tineri cu produsele Casei de Vinuri. Eram consumatoare de spumant Colocviu chiar dinainte de a mă angaja la ei. Am apreciat faptul că au produse bune, iar raportul calitate – preț este unul corect.

Reporter: Cum vezi tu din perspectivă de marketing și din perspectiva unei consumatoare tinere piața vinurilor de acum?

Ana: Cu siguranță domeniul este unul foarte dinamic și divers. Sunt foarte multe crame din România care produc vinuri bune, fiecare cu un specific aparte, ce te lasă uneori ușor confuz pentru că nu știi ce să alegi. Personal, îmi place să experimentez și să testez pentru a fi la curent cu tot ce e nou. Vinul bun este acela care te face pe tine să te simți bine, consumat într-o companie plăcută, alături de preparate ce îi definesc înțelesul pe deplin. Vinul este o adevărată artă și trebuie să devii puțin filosof pentru a-l aprecia la adevărata valoare. Specificul nostru este definit de soiurile 100% românești, ne mândrim cu asta și credem noi că este un atuu, ce ne diferențiază în piață de restul producătorilor. Deși ne place să spunem că avem o tradiție în spate pe care o iubim și o respectăm în continuare, ne place să experimentăm, să producem sortimente în care se pot regăsi și cei de vârsta mea. Și dacă tot am abordat subiectul, voi da și puțin din casă.

În acest moment pregătim câteva vinuri noi pentru gamele mainstream și premium, ce se vor plia foarte bine pe profilul consumatorului tânăr, efervescent și iubitor de experiențe.

Reporter: Cum se adaptează Cotnari noii realități din piața vinului: apariția a tot mai multe crame mici și a noului consumator ce se informează mai mult și este mai avizat?

Ana: Credem că există loc sub soare pentru toată lumea. Încercăm să ascultăm consumatorul, să nu rămânem blocați într-un tipar. Avem în companie foarte mulți oameni tineri ce au viziuni fresh și aduc perspective noi la masă. Vrem să le oferim oamenilor experiențe, vrem ca vinul nostru să transmită ceva, o stare, emoție. În momentul de față, spiritul nostru tânăr ne-a condus la un plan de dezvoltare a unor game noi de vinuri liniștite și spumante, în pas cu vremurile și cu gusturile unei noi generații de consumatori. Personal, am încredere că vom reuși cu succes să atragem noi audiențe în lumea vinurilor noastre pentru că avem deschiderea și talentul necesar pentru a ne adapta unei lumi în continuă schimbare.

Interviu realizat de: Raul Baiasu
Noiembrie 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *